Ouăle ajută la buna funcționare a sistemului nervos

Dacă în vechime, ouăle au fost considerate nesănătoase pentru inimă, studiile recente arată că acestea și-au câștigat reputația de aliment super sănătos. Acestea nu doar că sunt ideale pentru mușchiul cardiac, dar sunt de mare ajutor și pentru pierderea kilogramelor în plus.

Nu modifică nivelul de colesterol din organism

Potrivit unui studiu canadian realizat pe parcursul a 30 de ani, s-a ajuns la concluzia că oul nu are nici un fel de impact negative asupra nivelului de colesterol din organism. Cât privește modul în care trebuie consumat oul, o parte din specialiști consideră că oul crud are deosebite calități nutritive și terapeutice. Pe de altă parte însă, epidemiologii atrag atenţia despre posibilitatea existenţei unei bacterii foarte periculoase (Salmonella anteritidis – de cele mai multe ori germenii provin de pe solul sau din cuibarul murdărit cu materii fecale). Totodată, trebuie avut în vedere faptul că gălbenușul nu trebuie fiert sau prăjit foarte mult, întrucât devine indigest din cauza globulele de grăsime pe care le conţine, care se agregă si îngreunează astfel acţiunea ulterioară a sărurilor biliare şi a lipazelor pancreatice. Atenție! În cazul consumului de ouă crude, în special la copiii mici, se poate ajunge la o deficienţă de vitamina H (biotină), exprimată prin eczeme, seboree. În plus poate provoca intoxicatii alimentare.

De mare ajutor în curele de slăbire

Prin consumul său de lecitină dar și de vitamina B, oul ajută la buna funcţionare a sistemului nervos, previne oboseala mentală, şi colină, indispensabilă pentru sinteza acetilcolinei (un neurotransmiţător cerebral). Grație albuminei, oul se asimilează ușor și conține toţi aminoacizii de care corpul nostru are nevoie în cantităţile perfecte. Ouăle sunt foarte importante în alimentaţia unui sportiv, dar nu trebuie să lipsească nici din meniul persoanelor active. De asemenea, un studiu publicat în Jurnalul American de Nutriţie a mai stabilit că ouăle ajută la reglarea tensiunii arteriale. Nu în ultiul rând, cercetătorii de la Universitatea din Alberta au descoperit că gălbenuşul de ou conţine doi aminoacizi importanţi, triptofanul şi tirozina, şi că două gălbenuşuri crude conţin de aproape două ori mai mulţi antioxidanţi decât un măr. Însă prăjirea sau fierberea oului reduce nivelul de antioxidanţi la jumătate.

Cum verificați dacă oul este proaspăt

Pentru a vedea dacă un ou este proaspăt sau nu, puneți-l într-un pahar înalt cu apă rece. Dacă oul va sta pe fundul paharului, atunci el este proaspăt; dacă se va ridica și se va înclina într-un oarecare unghi, atunci el este destul de vechi, dar comestibil. Dacă acesta plutește complet la suprafață, atunci nu este comestibil și trebuie aruncat! Ouăle se ridică la suprafața apei pentru că, după o perioadă de timp, umezeala din interiorul acestora se evaporă prin coajă și este înlocuită cu aer. Cu cât este mai mult aer în interiorul oului, cu atât acesta plutește mai bine și atunci este mai vechi.

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *